Rodzaje i zastosowanie folii

Jednym z nowoczesnych materiałów o niezwykle szerokim zastosowaniu jest folia. Folie w większości przypadków są wytwarzane z materiałów syntetycznych lub z metali. Zazwyczaj kojarzy się je z pakowaniem rozmaitych towarów. Jest na przykład specjalna folia spożywcza przystosowana do pakowania żywności. Łatwo się rozciąga i nadaje się doskonale do pakowania na przykład kanapek.

Niezwykle potrzebne cechy posiada także folia aluminiowa, która między innymi wykorzystywana jest do owijania żywności do przyrządzania na grillu. Pakowanie delikatnych lub kruchych towarów zwykle ma miejsce z użyciem tak zwanej folii bąbelkowej. Charakterystyczne bańki powietrza zapewniają więcej bezpieczeństwa na czas wysyłania i transportu. Folie wykorzystywane są też do tworzenia różnego rodzaju wydruków, na przykład materiałów reklamowych. Są to tak zwane folie do ploterów, które są specjalnie przystosowane do drukowania. Wykorzystywane są często w poligrafii (więcej danych – serwis).

Folia stretch sklep internetowy - sklep.lambda.plsklep internetowy - style=Jednym z nagminnie wykorzystywanych rodzajów folii jest folia stretch. Jak sama jej nazwa wskazuje, jej największą zaletą jest duża rozciągliwość. Folie tego rodzaju zazwyczaj oferowane są w wielkich rolkach. Umożliwiają owijanie dużych elementów, a im więcej warstw folii, tym większe bezpieczeństwo przed zniszczeniem. Inną cechą takiego tworzywa jest fakt, że przy jego użyciu nie są konieczne dodatkowe elementy do klejenia. Folia (zobacz materiał termokurczliwy) stretch ma bowiem właściwości samoprzylepne, co w znacznym stopniu ułatwia jej używanie. Dość podobne cechy mają folie samochodowe. Folie takie wykorzystywane są między innymi do całkowitej zmiany koloru auta. Jest to bardzo korzystne rozwiązanie ze względu na swoją odporność i fakt, że nie trzeba pojazdu malować lub lakierować. Folie takie dostępne są we wszystkich kolorach i na większą cześć marek i modeli aut.

Folie reklamoweSklep z foliami reklamowymi ma w ofercie bardzo różnorodne towary. Jest to w dużym stopniu zaopatrzenie firm poligraficznych w folie samoprzylepne rozmaitych marek. W reklamie aktualnie folie są nagminnie stosowane. Stosuje się je przykładowo do oklejania wystaw sklepów. Jest to bowiem stosunkowo tania i szybka metoda reklamy i może nawet zastąpić wykorzystanie szyldów.

Tagged with: